czwartek, 17 października 2013

77. charlie goes cake.


wegańskie bezglutenowe brownie z gorzką czekoladą
vegan gluten free brownie with dark chocolate















Długo mnie już nie było.. Śniadania robię, zdjęcia śniadaniom też, gorzej z czasem. A jak mam czas, to już ochoty brak ;) W ramach wolnego poniedziałku upiekłam sobie ciasto - mocno czekoladowe i gorzkawe, czyli takie, jakie tygryski lubią najbardziej. Ciasto jest bezglutenowe - zastanawiam się nad wyeliminowaniem glutenu od jakiegoś czasu, a przynajmniej na jego ograniczeniu - muszę przyznać, że od kilku dni czuję się po prostu lepiej. Zobaczę, jak to będzie ;) 
Inspirowałam się tym przepisem, zmieniłam jednak parę rzeczy.

Przepis:
1 awokado (moje było duże, ok.450 g)
3/4 szklanki kakao
2 szklanki mąki (użyłam gryczano-jaglanej - w blenderze zmiksowałam po szklance kaszy gryczanej i jaglanej)
1 i 1/2 łyżeczki sody
1 szklanka cukru (dałam niepełną szklankę cukru brązowego, ale osobiście bardzo lubię smak gorzkiego kakao)*
1 i 1/2 szklanki wody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne/chili (było mało wyczuwalne, także można dać odrobinę więcej)
1 tabliczka gorzkiej czekolady, posiekanej

Wymieszać składniki suche i mokre, przełożyć do formy i piec ok. 40 minut.

*w oryginalnym przepisie jest jeszcze 1/3 szklanki miodu/syropu klonowego/z agawy

Recipe:
1 avocado (mine was huge, about 450 g)
3/4 cup dark cacao
2 cups flour (to make the cake gluten free I used millet-buckwheat flour; you can make it easily by mixing millet and buckwheat groats in blender for a while)
1 cup sugar (I used brown)*
1 and 1/2 cup water
1 tsp ground cinnamon
1/2 tsp cayenne pepper/chilli (the taste was not so intensive so you can add a little more)
1 and 1/2 tsp baking soda
1 bar of chocolate, chopped

Mix all dry and wet ingredients, bake in 180 degrees of Celcius for about 40 minutes.

*in original recipe there is 1/3 cup maple syrup/honey/agave syrup used









1 komentarz :

  1. wegańskie brownie? no może nie jestem weganką, ale na kawałek takiego ciacha to chętnie bym wpadła do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń