poniedziałek, 22 lipca 2013

20. słoneczny amarantus/sunny amaranth


amarantus z bananem i orzechami pecan
amaranth with banana and pecans








Przypomina budyń :) Jedno z najlepszych śniadań, zdecydowanie.

Przepis na porcję:
1/4 szklanki amarantusa (ziaren, nie ekspandowanego)
1/2 szklanki wody
szczypta soli
1 łyżka orzechów pecan
1 banan
1/4 łyżeczki cynamonu
1/2 szklanki mleka (u mnie napój sojowy mango-papaya)

Najpierw gotujemy amarantusa. Ja się nie bawiłam w moczenie i przepłukiwanie (połowa zostaje na sitku ;). Wsypałam amarantus do garnka, zalałam wodą, zagotowałam, zmniejszyłam ogień i gotowałam 15 minut. Potem wyłączyłam gaz i zostawiłam na ciepłym palniku. Rano dolałam mleka i znowu gotowałam* (tutaj do pożądanej konsystencji - jeśli chcecie mieć sypkie ziarna, to od razu ugotujcie amarantusa w niepełnej szklance mleka). Pod koniec gotowania dodałam 3/4 pokrojonego w plastry banana, chwilkę pogotowałam, przelałam do kubka. Udekorowałam resztą banana i podprażonymi orzechami.

*ten krok możecie pominąć, jednak polecam nie omijać :)

A potem grzecznie odrobiłam francuski, bo w końcu są wakacje :D








Reminds pudding a little bit :) One of the best breakfast I've eaten so far.

Recipe (one serving):
1/4 cup amaranth (whole seeds)
1/2 cup water
pinch of salt
1 Tbsp pecans
1 banana
1/4 tsp cinnamon
1/2 cup milk

Cook amaranth. I didn't soak or rinse it (half stays on a sieve ;). I put the amaranth in a pan, added water, boiled, reduced heat and cooked 15 minutes. Then I turned the gas off and left it on a hot ring. In the morning I added milk and cooked it again* (here to desired consistency - if you want your amaranth crumbly cook it with not full cup of milk from the beggining). At the end I added 3/4 cut up banana, cooked for a while, put it in my mug, topped with the rest of the banana and toasted pecans.

*you can skip this but I strongly reccomend not to :)

And then I did my french homework because it's holiday :D

2 komentarze :

  1. uwielbiam orzechy, a tych jeszcze nie jadłam.
    pyszna kompozycja ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcesz zarobic troszke kasy w necie, szukasz dobrego PEWNEGO sposobu? Ja zarabiam w ten sposob http://learnmoneystrategy.com/Savras po prostu wejdz i zobacz
    PRZYSIEGAM NA, ZE TO DZIALA

    OdpowiedzUsuń