środa, 31 lipca 2013

29. zwykłe-niezwykłe/usual-unusual


kokosowy krem z kaszy jaglanej z rodzynkami podany z orzeszkami ziemnymi, suszonym jabłkiem i domowym masłem słonecznikowym
coconut millet cream cooked with raisins and topped with peanuts, dried apple and homemade sunflower seed butter






Przepis na krem tutaj, tym razem gotowałam na mleczku kokosowym :)
Już któryś raz robię to masło. W zależności od ilości użytego syropu z agawy/miodu, smakuje jak chałwa ^^ Jest na prawdę pyszny, jeśli jeszcze go nie robiłyście/liście (?) to słonecznik czeka w sklepie :D
Co do proporcji... Szczerze mówiąc robię zawsze tak, że próbuję masę i sprawdzam, kiedy mi odpowiada (ok, tak na serio to szukam wymówki żeby to zjeść ;P). Myślę że na 200 g łuskanego słonecznika trzeba dać jakieś 1/3 łyżeczki soli i 3 łyżki miodu/syropu z agawy, ewentualnie odrobinę oleju, żeby wspomóc blender ;) 

Recipe for the cream is here. This time, I cooked it with coconut milk :)
I made sunflower butter once more and don't regret ;) Depending on the amount of agave syrup/honey you use, the taste of this butter reminds me halvah ^^ It's really delicious so if you havent't done it so far, sunflower seeds are waiting :D
Proportions... Honestly, I just check if the taste of the butter is ok for me (yeah, and eat it with every trial ;P). I think that for 200 g of sunflower seeds you should add about 1/3 tsp salt and 3 Tbsps agave syrup/honey. At a pinch, you may add some oil to help your blender ;)










Wybrałam się na spacer po zakupy. Kiedy wróciłam, wyglądałam gorzej niż zmoczona kura ;) Ale śniadanie było przepyszne! Te jabłka są takie sztuczne, że aż boli, a tak mi smakują... Haha. Miłego wieczoru!

1 komentarz :

  1. kokosowy *-* oczywiście, że pyszne !! smacznie też wygląda ;) uwielbiam gęste kremy :D

    OdpowiedzUsuń